MrsAbbey: Granny ku menghembuskan nafasnya buat kali terakhir

Monday, April 25

Granny ku menghembuskan nafasnya buat kali terakhir



Hey guys salam 1Malaysia ..
Harini baru free nak mengupdate .
Yeah aku tak sihat . Demam panas ..
Semalam tak leh tidur semalaman aku menangis sebab tak tahan sakit .
Badan aku sengal² , kepala aku pening gila² tak pernah pening macam tu ..
Pastu badan aku panas sangat :(
Aku text papa , tapi dia tak reply mungkin dia dah tidur .
Entah lah semalam tawakal je .
Aku mula pening masa otw nak balik rumah aku dari rumah nenek aku kat Austin Perdana , JB .
Lepas je sampai rumah kepala aku pusing sangat² .. Tapi aku tahan je .. Cume air mata saja yang mengalir ..
Kenapa tiba² aku demam pun aku sendiri tak tahu :)
Mungkin ade lah pape kot . Sape tahu kan ..
Ini pun kepala aku masih pening sangat² ..
Aku belum makan .. Takde makanan nak turun bawah nak masak tak larat :(
Terpaksa tunggu papa aku balik lepas isya' nanti after tahlil di rumah granny ku ..
Actually , hari ni aku nak berkongsi kesedihan yang menimpa diri aku ..
Aku rasa banyak sangat masalah yang buat aku sedih lately .
Kenapa ya ??? Entah lah tuhan saje yang tahu kenapa dia menguji aku sampai macam neh ..
Daripada aku rasa happy nak sambung study tiba² semangat tu hilang .
Oleh kerana , nenek ku .. yang sudah pergi buat selamanya :(
Aku memang sedih sangat dengan pemergiannya ..
Sangat sedih sebab aku rapat dengan dia . Every probs yang aku tak leh tanggung aku akan cerita kat dia .
Dia ibarat tempat aku mengadu kasih . Mungkin kerna papa dan mama aku selalu busy dengan kerja . Takde masa untuk aku jadi aku selalu mengadu pada nenek aku ..
Memang aku terasa sangat dengan pemergiannya .. Cousin² aku pun sama .
Apetah lagi uncle dan aunty aku serta papa ku ..
Aku tak pernah tengok papa aku menangis depan aku ..
Tapi masa hari sabtu tu , dia menangis . Aku dapat rasa kesedihan yang dia alami tu ..

Oke aku nak bercerita situasi SABTU ( 23 April 2011 ) , 10:30pagi ..
Dalam pukul 8:30 aku terbangun . Aku keluar bilik , turun bawah aku rasa suasana rumah aku sunyi sangat .. Selalunya tak sunyi macam yang aku lalui haritu .. Selalunya mama and papa dah bangun dan dyeorg dah takde kat rumah . Masing² sibuk dengan kerja dengan client . Tapi hari tu lain sangat . Mama dan papa aku tak bangun tidur lagi .. Tapi guys , aku memang berniat nak balik pun hari sabtu tu nak tengok granny aku :( Cume aku balik lewat sikit sebab ade kerja nak buat before balik rumah dia .. Then aku tengok dyeorg still tidur aku masuk bilik dan sambung tidur semula .. Jam 10:30pagi , mama ketuk pintu kuat sangat² rasa macam nak pecah dah pintu bilik aku , aku menyahut panggilan dia , " ya mama , kenapa " then mama cakap , " shekyn bangun , nenek dah takde . Cepat bangun siap² mandi mama dengan papa nak balik rumah nenek sekarang juga " . Aku still terpingga² almaklumlah aku tengah mamai baru bangun tidur kan . Aku still tak dapat nak tangkap apa mama cakap .. Then mama ketuk pintu lagi skali suh aku bangun . Tiba² aku terus bangun dari katil keluar dari bilik dan tanya pada mama , mama cakap apa tadi ? Mama jawab " shekyn nenek dah takde " Mama nangis , aku yang dengar tak mampu nak cakap apa² tapi aku tak nangis lagi tak tahu kenapa , aku peluk mama .. Masa tu allah je tahu apa perasaan aku .. Aku capai towel aku , masuk toilet sebab nak mandi . Masa aku brush teeth aku tengok cermin baru airmata aku mengalir dan fikir tentang nenek aku . Sepanjang perjalanan dalam kereta , phone papa dengan phone mama tak henti² orang call . Hp aku pun tak kalah dengan msg yang masuk ucapkan takziah kepada family aku .. Masa tu ya tuhan , kau saja yang tahu apa yang aku rasa :( Bila tiba dirumah nenek kat Austin Perdana , aku rebah kat pintu sebab terlihat jenazah nenek terlantar atas katil .. Ya tuhan kenapa kau duga aku sebegini :( kenapa kau harus tarik nyawa dia dulu dari aku :( aku sayangkan dia .. Sumpah :( aku tak boleh terima lagi dengan pemergian dia .. Aku tak percaya yang dia dah takde sekarang .. Lepas tu cousin aku papah aku pergi kat katil nenek , dia buka kain yang tutup muka nenek aku , aku tengok muka nenek pucat sangat² aku nangis . Nak cium takleh sebab airmata aku tak berhenti² . Ada nenek sorang tu cakap , kalau nangis takleh cium . Jadi aku tak cium nenek aku . Aku cium masa jenazah dah dimandikan .. Aku ambil yassin dan baca untuk nenek aku sambil nangis .. Sorang demi sorang uncle aku sampai .. Jam 3 petang jenazah dimandikan , aku tolong mandikan nenek aku buat kali terakhir , sebak sangat masa mandikan dia . Aku mandikan dia sambil nangis .. Melihat nenek aku yang terpaku diam membisu dimandikan oleh aku dengan aunty² yang lain . Aunty² aku pun nangis juga . Lepas dah dimandikan tu , semua anak² dia dan cousin aku yang lelaki kena angkat jenazah tu untuk dikapankan . Aku kesian tengok nenek aku . Semua orang menangis melihat nenek aku dikapankan . Lepas siap dikapankan , nenek yang sorang tu suruh sorang demi sorang anak , cucu lelaki dan perempuan cium nenek aku buat kali terakhir .. Mula dari aunty aku then cousin aku lepas tu aku lepas tu uncle aku , cousin lelaki .. Tapi sorang cousin aku lelaki tu , tak cium sebab dia tak leh nak benti nangis . Kali pertama aku tengok dia nangis cam tu .. Terkejot juga aku . Lepas semua dah cium , nenek tu tutup dan ikat kain tu elok² sebab jenazah nak dibawa ke masjid , untuk disembahyangkan .. Lepas je disembahyang kan , buat kali terakhir dyeorg buka ikatan untuk dilihat , dicium buat kali terakhir . Aku cium , peluk nenek menangis :( sebab taknak lepaskan nenek aku pergi jauh dari hidup aku . Sedihnyaa .. Aku takleh kawal perasaan aku :( Aku sayang dia sangat² korang tahu ke sayang aku pada nenek aku macamana ?? Mesti tak kan :( Lepas tu jenazah di bawa ke tanah perkuburan untuk dikebumikan . Masa tu aku tak sanggup nak tengok nenek aku ditanam . Aku iring jenazah sampai kat tempat yang dia kena tanam pastu aku ajak cousin aku duduk dalam kereta :( Sakitnyaa aku rasa perit sangat .. Selesai sudah pengebumian nenek aku ..
After pukul 5 ( 23 April 2011 ) ,
Kembali ke rumah nenek . Seriously guys , terasa sangat kosongnya ..
Sebab nenek aku jenis happy go lucky . Kalau ada dia dengar sore dia je kalau korang nak tahu la .
Masa balik tu penuh dengan family kami yang dari SG , KL , UK dan yang lain² ..
Bising dengan karenah dyeorg je . Aku tetap sedih :(
Bila aku lihat gambar nenek aku rasa sedih sangat² ..

Sekarang neh aku type sambil nangis . Aku rindu sangat kat nenek ..

MOGA² ROH NENEK DICUCURI RAHMAT .
AL-FATIHAH :)
Sesiapa yang baca , diharap korang tolong sedekahkan al-fatihah pada nenek aku ya ..
Will update soon readers ! Thanks for reading !


Adios Amigos !



kalau suke LIKE je ♥ Shekyn.Xevera

0 si comel:

 
Copyright © 2010-2011 . All Rights Reserved by Shekyn Xevera