MrsAbbey: Loket burung hantu , HARAM ?

Sunday, January 8

Loket burung hantu , HARAM ?


 
Hello everyone my lovely readers :) Ohh korang harini buat apa je kat rumah cuti2 ahad ni korang wtpe je hah ? Kuar dating ? Tolong parents kat rumah ? Yang lelaki tu confirm² korang bantai tidur je kan sebab balas yang ta cukup tidur masa kerja ? Am i right ? Sebab laki aku pun sama je cam korang kalau cuti bantai tidur 24jam :p Hehe . Lepas tu yang sekolah tu adik² semua dah siap kerja sekolah ? Haa lebih baik korang siapkan kerja sekolah korang sebelum esok kena marah dengan cikgu korang . HAHAHA . Jahat kn akak ? Yang dialam universiti tu assignment dah siap ke ? Haha . Kalau belum korang buat la buat² tambah pointer korang jadi lebih baik :') 
 
Rantai burung hantu ??

 
Oke lah harini aku nak buka topic pasal RANTAI BURUNG HANTU , yang korang pakai and yang aku sendiri ada . Tapi lepas aku baca salah satu blog benda tu aku dah ta pakai . Aku ta buang aku just simpan je . Takan taley nak simpan kot kan ? Kalau ada yang tahu pasal rantai tu komen la sikit kat bawah entry ni . Aku just bgtau benda yang aku tahu , yang aku kurang tahu and yang aku ta sure tu aku tade la type kat dalam ni sebab aku pun ta sure kang kena entam plak . Oke la aku baca satu blog ni daripada banyak² blogger . Kat situ dia bagitau yang rantai tu ta boleh nak dipakai untuk kaum hawa yang beragama islam . Tapi aku tatau la kan benda tu sahih atau ta tapi aku cuba terangkan je apa yang orang tu kata . Korang pernah dengar nama FREEMASON ? Kalau nak tahu , mereka inilah kaki kaki DAJAL . Mereka juga join angkatan DAJAL AL-MASSIH ni sebab nak HARTA , KAYA , NAMA dan jangan terkejut kebanyakannya semua orang² ternama negara kita . Nama² mereka cukup besar serta yang amat sedih sekali mereka ini antara nya orang islam .Cuba korang tengok gambar² kat bawah ni , click untuk lihat lebih jelas :) 
  






 
Haaa ape ek maksud gambar² kat atas ni ? Kalau korang pernah tertengok ke ternampak ke simbol² ni diharap korang dapat jauhkan diri dari semua simbol tersebut . Bersusah payah RASULULAH S.A.W berhijrah untuk menyebarkan islam mahu manusia ini selamat , mahu umat-nya hidup senang di dunia dan di akhirat tapi kita ? Apa kita buat ? Menjatuhkan maruah agama , sanggup murtad , sanggup bergadai maruah diri , bangsa dan agama . Tahukah anda mereka (pemuja dajal) tersenyum melihat kamu semua bangga dengan loket burung hantu itu , bagi mereka (pemuja dajal) burung hantu sebagai simbol ritual mereka . MAJORITI perempuan di negara kita memakai loket ni ketika bersiar-siar dan yang paling menyedihkan mereka memakai loket ini besertakan tudung , dan sudah teranglah mereka ini ISLAM . Maka kita kena hindar benda ni dari terus berluasa . Kita kena peka . Kita perlu saling menasihati antara satu sama lain , kita kena PEKA  sebelum kita beli kita tengok dulu fikir dulu . Takut kita tersalah beli . Mereka suka sahaja kerana rancangan mereka berjaya .
Credit to : Hayum Haffiz
ANTARA sebab lain :
  • Membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang , sama ada  ia di alam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar .
  • Perkara ini disandarkan kepada beberapa hadis sahih Rasulullah S.A.W  yang memberi amaran tentang azab seksa yang akan ditimpakan kepada mereka  yang mengukir patung pada hari kiamat  kelak .
  • Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan , maknya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan . Oleh itu , meletakkanya  dengan tujuan perhiasan adalah perbuatan yang haram (berdosa) . Manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

SABDA RASULULLAH .

maksudnya : "Malaikat tidak  akan memasuki  rumah yang terdapat  di dalamnya  patung-patung  atau gambar-gambar @ sesuatu yang bernyawa"

Jadi sebagai seorang yang perihatin terhadap agama , bangsa dan negara sendiri diharap korang boleh lah nasihat-menasihati antara satu sama lain . Aku nak minta maaf kalau entry aku ni ada buat orang kat luar sana yang terasa :') Maaf sangat² . Peace everyone . Oke lah cukup la setakat ini nanti aku update lagi ya . 

Adios Everyone !


kalau suke LIKE je ♥ Shekyn.Xevera

0 si comel:

 
Copyright © 2010-2011 . All Rights Reserved by Shekyn Xevera