MrsAbbey: Hari yang suram ~_~

Friday, April 22

Hari yang suram ~_~


Hey guys salam 1Malaysia :)
Sorry been so busy lately .. Harini baru dapat terjah lappy and update kat blog .
Memang lama sangat la kan tak update . Its oke :) Now aku nak update .
Tapi entry kali neh macam sedih sikit lah ya .
Harap korang yang baca neh tolong sedekahkan alfatihah or doa semoga nenek aku tu sihat macam selalu :(

Oke oke back to the topic .
Kenapa suram ??
16 April 2011 ( sabtu ) minggu lepas ,
Aku balik singapore sebab uncle aku call papa suh balik .
Dia cakap nenek aku lain macam sikit sakitnye .
Jadi kami pun bergegas lah balik .
1st sekali bile aku sampai tibe² aku rebah di pintu bilik nenek aku .
Setelah berapa lama aku tak jumpa nenek aku sebab aku busy sangat dengan kerja .
Tibe² aku balik aku tengok nenek aku sedang terlantar sakit kat atas katil .
Aku sedih sangat . Sebab dia lah nenek yang paling sayang aku .
Tak bermakna nenek aku yang lagi sorang tu tak sayang aku ..
Cuma yang neh lebih rapat dengan aku .. Segala masalah aku akan jumpa dia ..
Lepas neh kalau dia dah takde aku nak cerita kat siape ? :(
Aku nak ngadu pada siapa ? :(
Takde kot sebab aku lebih selesa nak cerita masalah aku dengan nenek ( sebelah papa ) neh dari nenek ( sebelah mama )
Hmmm .. Lepas aku rebah tibe² air mata aku jatuh menitis ke pipi aku ..
Sebaknyaa time tuuuuu ..
Macam² aku fikir .. Aku duduk sebelah dia bisik kat dia bagitahu yang aku balik nak tengok dia sembuh ..
Tapi takde respon . Keadaan dia lemah sangat . Sampai dia tak bercakap ..
Then sampai hari ahad aku balik coz ahad malam tu papa aku ade kerja . Al maklumlah aku balik dengan papa and mama bukan blik sendiri . Kalau balik sendiri memang aku balik lewat ..
Then lepas balik tu aku harap nenek aku boleh sihat .. TAPIIIIIIIIIIIII ?? TIDAK UNTUK KALI INI !

Pada hari isnin ( 18 April 2011 ) Uncle aku call papa lagi ..
Dia nyatakan yang nenek sedang tenat ..
Lepas tu papa terus call aku suh teman dia balik Singapore ..
Aku bertengkar jap dengan dia sebab hal² lain .
Pastu mama suh aku ikot juga .. Aku pergi .
Dalam kereta OTW nak balik singapore sepanjang perjalanan aku menangis dalam hati ..
Aku tawakal , berdoa supaya nenek aku tak jadi ape² ..
Sampai dirumah , semua uncle² aunty² cozen² yang dari OV pun balik .
Pendek kata semua balik rumah nenek aku untuk tak terlewat nak mintak maaf dengan nenek aku ..
Tiba di rumah nenek aku ..
Aku sekali lagi rebah kerana aku dengar orang baca yassin untuk nenek aku .
Ramainye orang yang aku tak kenal datang dan baca yassin untuk nenek aku .
Masa tu aku takleh tahan . Aku terus bangun dan peluk cozen aku yang perempuan nangis sama² .
Aku tengok muka nenek aku pucat sangat² ..
Seperti orang yang tak bermayaaa .. Tekan darah dia bawah 50 .. Sangat rendahh oke :(
Aku duduk sebelah nenek aku , pegang tangan diaa bisik kat telinga dia sambil aku menangis .
Semua aunty² uncle² aku termasuk papa aku menitiskan airmata ..
Hari tu sebak sangat² .. Bagaikan dunia neh kelam je .. :(
Aku sayangkan nenek aku . Aku tak sanggup nak kehilangan dia ..
Btw . kalau korang nak tahu dia bernafas hanya menggunakan mulut . Hidung dia dah tak berfungsi ..
Entah lahhh aku pun tak tahu kenapa nenek aku jadi macam neh ..
Dia takde kencing manis , Darah tinggi pun takde apetah lagi sakit jatung .
Dia sangat sihat , takde penyakit apa² pun . Tapi entah lah kenapa dia di duga dengan kesakitan yang sebegini ..
Lepas tu tiba² nenek aku kelihatan lebih tenat .
Papa pun telefon doctor . Lepas beberapa minit doctor sampai ..
Doctor check tekanan darah dia ..
Still lagi bawah 50 ..
Doctor pesan kat semua suruh redha lepas apa yang terjadi ..
Lepas tu papa aku anak yang paling tua suruh semua orang minta maaf dengan nenek aku ..
Sedihnya ~
Sampai ke harini nenek aku still tenat .
Ya Allah kenapa kau seksa dia begitu :(
Seksa sangat tengok dia dalam keadaan tenat yang sekarang neh :(
Bukan niat aku nak suruh kau ambil dia dari kami ..
Tapi kami sekeluarga seksa melihatnya menahan kesakitan yang terpaksa dia tanggung sendiri .
Dari melihat dia kena tanggung tenat tu sorang²
Aku redha dengan apa pun yang kau berikan Ya Tuhan ..

Amin .
Korang yang baca tolong doakan kesejehteraan nenek aku please :(
Aku sayang dia sangat²

Amin !!

Adios Amigos !


kalau suke LIKE je ♥ Shekyn.Xevera

0 si comel:

 
Copyright © 2010-2011 . All Rights Reserved by Shekyn Xevera